Un momento, por favor! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Un momento, por favor! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Un momento, por favor!

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 September 2013 | Spanje, Barcelona

Goedenavond!

Wat leuk dat je 'un momento' hebt gevonden om weer een blog van mij te lezen! Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties op alle blogs en foto's!

Wat is er weer ongelofelijk veel gebeurd de afgelopen dagen. Vanaf vorige week woensdag heb ik de volle week stage gelopen. Gelukkig had ik af en toe de tijd (en energie) om ook te genieten van Barcelona. Ik merk dat ik mezelf gewoon soms 's ochtends uit bed moet trekken, zodat ik ook nog wat aan mijn dag heb als ik een late dienst heb. Zo heb ik vorige week donderdag gezellig voor stage geluncht met Lisa. We hebben heerlijke pincho's gegeten aan de bar. Daarna hebben we nog een grote kop koffie gehaald bij de Starbucks, zodat ik voldoende cafeïne zou hebben om weer even te knallen op stage.

Vrijdagochtend hadden Margot en ik allebei een late dienst. Dus besloten we maar om lekker te gaan lunchen van te voren bij de Maka Maka, waar je hele lekkere hamburgers kan eten. Na de lunch liepen we over de boulevard naar het hotel en het was wel zwaar om iedereen te zien wandelen met zijn ijsjes en badhanddoeken en het idee dat dat wij dan weer lekker aan de bak mochten voor de rest van de dag.

Ook zaterdag mocht ik weer stage lopen. Deze keer een dienst van 12 tot 8. Wel een keer lekker voor de afwisseling, want je kan een beetje uitslapen en je hebt nog wat aan je avond. Ik heb 's avonds gegeten met Margot, Stephanie en Ralf. Daarna zijn we samen met heel Barcelona gaan genieten van het vuurwerk op het strand. Dit vuurwerk was er ter ere van La Merce, een groot meerdaags festival in Barcelona, waarbij de patroonheilige van de stad, wordt vereerd (dat wist google dan weer!)

Zondag heb ik ook weer stage gelopen en daarna ben ik aangesloten bij mijn huisgenootjes. Zij waren op een wijnmarkt (ook weer onderdeel van La Merce). Voor een 10tje kon je 5 lekker wijnen proberen bij verschillende kraampjes. Daarnaast was er ook de mogelijkheid om te genieten van allemaal speciale worst en kaasjes. Helaas was het al bijna afgelopen toen ik arriveerde. Vervolgens ben ik met Lisa lekker paella gaan eten! Het was echt jammie!

Maandag was weer een stagedagje! 's Avonds gezellig gehad met de meiden. Dinsdag had ik na stage afgesproken met Margot. Met een fles wijn en een broodje hebben we gekeken naar de afsluiting van La Merce. Het was een spectaculaire vuurwerkshow in combinatie met de fonteinen en helemaal op het ritme van de muziek. Wat een mensenmassa kwam hier op af!

Helaas moest Margot zich woensdags daarna ziekmelden op stage. Dan moet je dus een bewijs gaan halen dat je ziek bent. Dus ik ging mee naar het ziekenhuis. Wat een gedoe. We hebben 3 ziekenhuizen gezien van binnen en van buiten, maar aan het einde van dag hadden we het geregeld. 's Avonds hebben we de verjaardag van Stephanie gevierd. Eerst gezellig in de kroeg gezeten en toen toch ook maar wezen stappen!

Donderdag hadden Lisa en ik allebei een vrije dag en dus hadden we afgesproken om een stadswandeling te gaan maken. Iris heeft een heel leuk boekje dat je meeneemt langs alle leuke plekjes in een wijk. We zijn begonnen bij de Arc de Triomf. Daarna lekker door het Parc de la Cituadella gewandeld en afgesloten in de wijk El Borne. Dit is een hele trendy wijk met veel hippe boetiekjes en gezellige restaurantjes. Echt wat voor ons dus!

Vandaag was het dan na mijn twee vrije daagjes weer tijd voor stage. Het bevalt tot nu toe heel goed! Het is wel wennen om ineens een dikke werkweek te maken en zeker omdat alles nog steeds wennen is, ben ik soms echt kapot na een dag. Maar aan de andere kant is het ook echt 'uit mijn comfortzone' en ik heb het gevoel dat ik iedere dag weer iets nieuws leer! Ik ben benieuwd wat deze stage me allemaal nog gaat bieden!

Nu ga ik toch echt naar bedje toe! Morgen gaat de wekker weer om half 6! Heerlijk zo'n ochtenddienst!

Adios amigos!

Marjolein

  • 28 September 2013 - 00:29

    Helma Jansen:

    Hoi Marjolein zo te lezen maak je heel wat mee, en geniet je er ook van ondanks de lange werkweek, veel succes verder, dikke knuffel xxx

  • 28 September 2013 - 00:56

    Niels :

    Klasse dat het zo bevalt majo!! Ik hou jeppie wel ff bezig. Veel plezier nog en geniet er vooral van, voor dat je het weet zit je weer in dit koude Nederland!

  • 29 September 2013 - 22:43

    Madeleine:

    Heerlijk te lezen dat je zoveel dingen meemaakt! Ze leven allemaal mee met je! Vandaag op Flo's verjaardag was je weer het onderwerp van menig gesprek! En ik heb Jeppie even lekker geknuffeld! Maar die zul je inmiddels wel gesproken hebben.
    Slaap lekker. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXMam
    En veel plezier met Ellemiekepiek en Jos en Nicole!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 8694

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: