Geniet van het leven! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Geniet van het leven! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Geniet van het leven!

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

Life is a great big canvas, and you should throw all the paint on it you can. - Danny Kaye

Goedemiddag allemaal!

Deze mooie spreuk hierboven heb ik helaas niet zelf bedacht, maar ik vond het wel typerend voor mijn leventje hier in Barcelona! Gewoon alles eruit halen wat erin zit!

Ik zal weer beginnen waar ik de vorige keer gebleven was! Zaterdag heb ik lekker stage gelopen en daarna heb ik samen met Lisa hamburgers gemaakt. We zijn vroeg ons bedje ingedoken, want de volgende dag moesten we weer vroeg op. Zondag was het na stage toch echt tijd om dat stageverslag te gaan schrijven. Na heel veel uitstelgedrag, heb ik toch maar iets op papier gezet. Jammer dat ik mijn stagebegeleider niet gewoon deze link kan sturen. Dan kan hij ook genieten van alle dingen die ik meemaak en heeft hij zelfs een wekelijkse update!

Maandag was het dan eindelijk tijd voor mijn eerste bezoekje! Na stage kwam ik thuis en stond er al een megagrote backpack bij ons in huis. Deze backpack was van Lisanne, die samen met Ellemiek, ons huisje een midweekje onveilig kwam maken. Lisanne had ondertussen Ellemiek opgehaald van de bus en na een paar dikke knuffels en een rondleiding, besloten we maar om lekker een hapje te gaan eten bij onze studentenkroeg. Dit is de kroeg waar ik al eerder had gegeten met Lisanne. Ook Lisa en Annelotte gingen gezellig mee! Na het eten hebben ook nog maar een cocktailtje meegepakt bij Sub Rosa.

Dinsdag moest ik weer stage lopen en toen ik me aan het omkleden was kreeg ik al een berichtje over wat ik die avond wilde eten. Mijn collegaatjes waren wel jaloers en zeiden dat Lisanne en Ellemiek ook wel bij hun mochten komen logeren! Na een heerlijke pasta met spinazie a la boursin zijn we weer de stad ingegaan om nog een paar drankjes te doen!

Woensdag konden we een klein beetje uitslapen en daarna hebben we de trein gepakt naar Sitges. Dit stadje ten zuiden van Barcelona staat vooral bekend om haar mooie stranden. Na een korte toer door het stadje met onze gids Lisanne, zijn we lekker op het strand neergeploft. Even een dutje gedaan en weer een zonnestraaltje meegepakt. Helaas waaide het heel hard op het strand en waren we op een gegeven moment zelf net een zandkasteel. We hebben ons boedeltje weer ingepakt en na een korte eet stop zijn we weer naar Barcelona gegaan.

Toen weer ik weer helemaal schoon (lees: zandvrij) was, ben ik met de benenwagen naar het hotel van Jos en Nicole gegaan. Zij waren namelijk ook een paar daagjes over in Barcelona. Ik heb ze eerst meegenomen naar het hotel om ze alles te laten zien. Daarna hebben we heerlijk tapas gegeten op Plaza Reial. Uiteindelijk zijn we met de laatste metro teruggegaan naar hun hotel om daar nog een 'afzakkertje' te drinken! Vervolgens hebben ze me weer veilig naar huis gebracht. Het was heel fijn om gezellig bij te praten en ook leuk om te laten zien waar ik iedere dag rondloop!

Donderdag was het even moeilijk om op te staan, maar aangezien het een lekkere drukke dag was in het hotel, had ik geen tijd om aan mijn vermoeidheid te denken! Na stage heb ik lekker gegeten met Margot op het dak van Las Arenas. Hier werden vroeger stierengevechten gehouden, maar het is nu omgebouwd naar een winkelcentrum met op het dak een paar leuke restaurantjes! Na het eten nog even Ellemiek en Lisanne opgezocht om voor het laatst een drankje te doen in de stad!

Vrijdagochtend heb ik weer al mijn series gekeken zodat ik nu weer helemaal up-to-date ben. Daarna weer een dagje stage gelopen. Na stage hebben Ier en ik nog een fles wijn opengetrokken en op ons balkonnetje tot diep in de nacht gezellig gekletst!

Zaterdagochtend was het weer tijd om te skypen met iedereen! Nog even een paar uurtje stage gelopen en uiteindelijk naar de stad geweest om de verjaardag van Tim, de vriend van Margot, te vieren! Helaas konden we toch niet zo goed metrokaarten lezen en dus duurde het even voordat we in de kroeg stonden. Ook Iris en Annelotte hadden het moeilijk om ons te vinden. Het is ook heel handig als je een kwartier wacht op een metro en dat je er dan achterkomt dat je allang op het goede metrostation bent!

Vandaag lekker uitgeslapen en niks doen! Even bijkomen van alle bezoekjes en late avondjes! En ook stage vraagt natuurlijk veel energie! Vanaf morgen heb ik weer een volle werkweek te gaan, maar er staan wat leuke dingen op het programma! Zo gaan we dinsdagavond gezellig eten met alle mensen van het Front Office Team. We moeten allemaal een gerecht maken dat typisch is voor ons land. Ideeën zijn uiteraard van harte welkom! Ook ben ik bijna jarig en staan er weer wat leuke bezoekjes op de planning!

Ik hou jullie op de hoogte en zal zo nog even wat foto's uploaden op facebook!

Ahora les deseo una buena noche! Muchos besos,

Marjolein






  • 06 Oktober 2013 - 17:20

    Laura:

    Het klinkt allemaal echt super herkenbaar haha!
    Geniet ervan lieffie, hopelijk zien we elkaar snel. xxx

  • 06 Oktober 2013 - 18:55

    Yvette:

    Lieve Marjolein!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt in Barcelona.
    Een ervaring die je nooit meer vergeet!

    Geniet er nog lekker van daar...voor je t weet is het weer voorbij!

    Liefs Yvet xxx

  • 07 Oktober 2013 - 23:01

    Madeleine:

    Hoi Leintje, Hollandse pot: boerenkool met worst, maar dat lijkt me niet zo lekker bij 25 graden. Pannenkoeken ? Ik weet eigenlijk niet wat echt Hollands is. Vlees(gehaktbal) aardappelen en groenten. Vlaflip is ook Hollands maar dat hebben wij niet echt gegeten. Vla met yoghurt en scheutje limonadesiroop.
    Misschien heeft Michiel nog een ideetje

    XXX Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 8685

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: