Ik ben er (bijna) klaar voor! :) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Ik ben er (bijna) klaar voor! :) - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Ik ben er (bijna) klaar voor! :)

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Hoi allemaal,

Zoals de titel van mijn verslag al een beetje verklapt, mijn mooie tijd hier zit er bijna op. Over 4 nachtjes vlieg ik dan toch echt weer terug naar Nederland! Ik heb er heel veel zin in om iedereen weer te zien en mijn leventje in Maastricht weer op te pakken, maar zit hier toch met een beetje met gemengde gevoelens, want wat heb ik hier toch een toptijd gehad!

De afgelopen weken heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten, al was het na oud en nieuw wel even bijkomen van al dat gefeest! De avond van mijn vorige update ben ik 's avonds lekker uiteten geweest met mijn lieve collegaatjes. Helaas was het diner wel om afscheid te nemen van 2 dierbare collega's. We hebben heerlijk gegeten en het was heel leuk dat iedereen op het laatst iets moest zeggen over wat ze hadden geleerd van elkaar. Mooie woorden en veel tranen, hihi! Dat krijg je met zo veel dames op 1 afdeling! Het is bijzonder om te zien en te voelen hoe hecht je met elkaar bent geworden tijdens zo'n relatief korte periode.

De volgende dag heb ik lekker genoten van mijn vrije dag en dat betekent eigenlijk gewoon: uitslapen! Daarna lekker sushi gegeten als lunch met mijn Euodia en Anna, twee collegaatjes van me. Vervolgens nog Parc de la Ciutadella onveilig gemaakt met Euodia. Weer op de beruchte mamoet geklommen en een rondje geroeid op de vijver.

Zaterdag was het weer tijd voor een dagje stage. 's Avonds lekker uiteten geweest naar de pizzeria met Tim, Margot, Gabor en Wayne. Helaas was het Wayne zijn laatste pizza in Barcelona. Hij vertrok ook die week naar huis.
Er stond weer een week stage op de planning, met ook een dagje in het callcenter om mijn collega's uit de brand te helpen met hun rooster. Het was heel leuk om eens een dagje lekker in de backoffice te zitten. Vooral veel gekletst met Margot, maar ondertussen kreeg ik ook warme oren van die telefoon die maar bleef gaan. Hele verhalen in het Spaans aangehoord, maar ook dat begreep ik beter dan verwacht. De dag vloog voorbij!

Op woensdagavond ben ik met Lisa en Iris naar Camp Nou gegaan om FC Barcelona te aanschouwen. In het begin was het niet veel soeps, maar toen Messi zijn rentree maakte, stond het stadion op zijn kop. Vooral omdat hij zijn naam eer aan deed door er in de laatste minuten nog 2 goals in te jassen. Hij werd door het hele stadion aanbeden en iedereen was maar aan het buigen en riep ondertussen: Messieeeee, Messieeee! Wat een held!

Op donderdag was het eindelijk dan zo ver! Het was tijd voor het bezoekje van mama en oma! Ik heb het stel opgehaald van de bus op Plaza Catalunya en eerst maar eerst goed geknuffeld! We hebben eerst de koffers gedropt bij het mooie hotelletje en toen was het tijd voor wijn&tapas! De dames hadden honger en dat gaat er altijd wel in. Gelukkig hadden we nog wat plaats overgehouden, want 's avonds hebben we heerlijk gegeten (en gedronken hihi) bij Cornelia en Co.

De volgende dag hebben we fietsen gehuurd en zijn we lekker over de Ramblas gecrosst. Ondertussen een pitstop gemaakt bij de Mercat de la Boqueria en daarna naar mijn huisje gegaan. We hebben lekker garnalen gegeten als lunch en toen zijn we naar het museum van Joan de Miro geweest. We hadden de fietsen netjes in de hal van het appartementencomplex gedropt, maar helaas konden mijn buren dit niet zo waarderen en hadden ze zelfs al gebeld om ze te laten wegslepen. Oeps... Thuisgekomen hebben we nog een wijntje gedronken met Iris en toen zijn we maar snel op de fiets gestapt. Tegenover het hotel van mama en oma zat een heel gezellig tapastentje en wat is er handiger dan lekker drinken en eten om vervolgens zo je bed in te kunnen rollen? (Dit was oma's argument hè!) Dat hebben we vervolgens ook gedaan en na veel cava, tapas en shotjes van de barman (ik heb het niet van een vreemde ;)) hebben we gelukkig ons bed weten te bereiken.

Zaterdag was het eerst tijd voor een lekker croissantje als ontbijt. Gelukkig zitten er in Barcelona koffietentjes genoeg en dus hadden we keus genoeg. Na het ontbijt zijn we weer de fiets opgestapt en de eerste stop was bij het theater van Liceu. Heel mooi en ook nog wat opgestoken van alle verhalen van onze gids! Na het theater was het tijd voor een klein kerkje waar mama over had gelezen. Dit kerkje zit midden in het centrum van de stad verscholen en je moet het echt weten, want met alleen oog voor de winkels, loop je dit schattige kerkje zo voorbij. Ik had het dus ook nog nooit gezien, haha!
Vervolgens weer even geluncht om wat energie op te doen voor onze helse tocht naar de bunkers waar je een geweldig uitzicht hebt over de stad. Voor wat, hoort wat, zeggen ze ook wel. Na wat puffen en hijgen van mama en mij, hebben we uiteindelijk oma weten in te halen, die al drie blokken verder was. (Redden jullie het nog? Ikke wel, haha!)

Na van het mooie uitzicht genoten te hebben, zijn we weer teruggefietst naar het hotel. Ik en mama zijn nog even de kroeg ingedoken en daarna hebben we gezellig met zijn drieën gegeten. De rest van de avond hebben de doorgebracht bij een concert in het Palau de la Musica. Een heel mooi concert en ook het Palau de la Musica is zeker het bezoeken waard. Toen was het tijd voor een afzakkertje en die hebben we gedronken in Dunne's, een gezellige Ierse pub. De tijd vloog voorbij en toen was het ineens al 2 uur geweest.

Zondag hebben we de boulevard, het strand en het hotel bezocht. Ik heb mama en oma een rondleiding gegeven en ze hebben zelfs de Arts Suite mogen zien! Daarna was het helaas tijd voor afscheid! Dat hadden we gedacht. Door een klein (on) gelukje hebben de dames hun bezoek aan Barcelona nog verlengd met 2 dagen. Maandagochtend was het dan ook tijd om het hele verhaal te horen onder het genot van een kopje thee. We hebben lekker door de gezellige wijk El Born gewandeld en daarna geluncht bij verrukkelijke pincho's. Daarna moest ik weer werken en hebben mama &oma weer aan de overkant bij Sensi gegeten.
Dinsdag hebben we na het laatste Spaanse ontbijt de taxi gepakt naar Parc Güell. Daarna was het dan tijd voor het echte afscheid! Echt een paar geweldige dagen gehad met deze lieverds!

Na al het bezoek was het weer tijd voor een dagje uitslapen en bijkomen. 's Middags nog lekker gebruncht met collegaatjes van het hotel. De volgende dagen heb ik een beginnetje gemaakt met mijn stageverslag en donderdag een lekker filmavond gehouden met Siobhan en Margot. Zet drie meiden, veel eten en een griezelfilm bij elkaar en je hebt het recept voor een gezellige avond!

Zondag was het helaas tijd om afscheid te nemen van Margot. We hebben nog lekker samen gegeten. Gelukkig kan ik terugkijken op een geweldige periode samen op stage, waar ik nog een leuke vriendschap aan heb overgehouden! En zeg nou zelf, Brummen, is niet het einde van de wereld!

De dag daarna was het tijd voor een feestje op stage. Het hotel vierde namelijk haar 20e verjaardag en dat betekent: taart! Het leuke was dat ook de volgende dag de slingers werden uitgehangen. We hebben namelijk ons goal voor 2013 behaald wat betreft de gasttevredenheid en na alle harde inspanningen met veel mensen in een wisselend team, werd dit goed gevierd!
De week vloog voorbij en vrijdag hebben we restjesavond gehouden met de meiden thuis. Het was weer een topavondje! Helaas voelden we dat de volgende dag ook. Lichtelijk brakjes zijn we een ontbijtje gaan halen en we hebben de hele dag rustig aangedaan.

Vandaag moest ik weer stage lopen. Het was maar een kort dagje, want ik had om 1 uur afgesproken met mijn collegaatje, Laura, om te gaan brunchen. Zij had deze geweldige brunch in het hotel namelijk gewonnen en ik mocht mee! Nu om 22.00 's avonds zit ik nog steeds vol! Dit geeft wel aan hoe lekker het allemaal was en hoeveel rondes we hebben gehad! Na de brunch heb ik alvast mijn eindgesprek gehad met mijn frontdesk manager. Ik heb een geweldige beoordeling gehad met veel mooie woorden en zelfs een paar traantjes!

Gelukkig ben ik er nog 3 dagen! Dat is dus nog even aan de bak bij het hotel, maar ook genieten! Morgen staat het jaarlijkse gala voor het personeel op de planning en ga ik mezelf dus ook maar in een jurk hijsen! Dan nog dinsdag gezellig uiteten met mijn huisgenootjes en die koffer moet ook nog worden ingepakt, haha!

Ik zie je jullie allemaal weer in Nederland! Ik kan niet meer wachten, maar ga hier de laatste dagen nog even genieten! Voor nu alvast weltrusten en hasta la pasta!

Dikke kus,
Marjolein

  • 27 Januari 2014 - 09:18

    Anne:

    Hee lieve marjo! Wat een leuk opgewekt verslag weer! Ik vind het zo fijn voor je dat je het zo naar je zin hebt (gehad). Neem het er nog even van die laatste dagen! We zien elkaar snel weer! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 2064
Totaal aantal bezoekers 8676

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: