Gelukkig nieuwjaar!/ Feliz ano!/ Happy new year! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar!/ Feliz ano!/ Happy new year! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!/ Feliz ano!/ Happy new year!

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 Januari 2014 | Spanje, Barcelona

Goedemorgen allemaal!

De titel van dit verslag past allemaal net op 1 regel. Ik moest een beetje inkorten, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Bij deze wens ik jullie het allerbeste voor 2014!

Het is inmiddels al weer een kleine maand geleden dat ik heb geschreven over mijn leven hier in Barcelona, dus tijd voor een korte update, want er is weer van alles gebeurd!

De laatste keer dat ik schreef, waren we de verjaardag van Lisa aan het vieren op 5 december! We hebben de dag goed afgesloten met cocktails en hebben zelfs nog pepernoten gekregen van Sinterklaas, die ook even langskwam bij de kroeg.

Op vrijdag was ik lekker een dagje vrij. Ik heb lekker film gekeken en ben daarna de stad ingegaan met Margot. Die had nog een outfit nodig voor het feest van haar ouders, waarvoor ze speciaal naar Nederland is gevlogen om ze te verrassen. Na het shoppen waren we helemaal uitgehongerd en hebben we een lekker broodje gehaald bij de Subway. Maarja, we hadden ook nog wel plaats voor een toetje. Dus toen heeft Margot me meegenomen naar een gezellig tentje waar je overheerlijke crêpes kan eten. Jammie!

De volgende dag ben ik met Annelotte en Iris op zoek gegaan naar een kerstboom voor bij ons thuis. We hebben er uiteindelijk eentje gevonden en deze heeft een hele reis door Barcelona mogen meemaken. De foto's hiervan zullen sommigen vast al via Facebook hebben gezien! We hebben veel lol gehad!

Op zondag moest ik weer een dagje werken. 's Avonds heb ik gezellig geskypt met het thuisfront. Die waren met zijn allen Sinterklaas aan het vieren en hadden mij als gezelschap op de tv!

Het was weer tijd voor een volle week stage. Op woensdag heb ik met Iris een 'Breek-de-Week-borrel' gehouden. Heel gezellig! De volgende dag op stage hadden we er wel een beetje spijt van! ;) Na stage ben ik gaan schaatsen met Margot. Er is hier namelijk een ijsbaan op Plaza Catalunya. Als rasechte Nederlanders moesten we natuurlijk wel even laten zien wat voor schaatstalenten wij zijn! Daarna hebben we nog lekker geborreld bij Margot thuis. Toen ik 's avonds thuiskwam , zat de hele kamer vol met bezoek. Daan, een vriend van Annelotte, was gekomen vanuit Nederland om haar te bezoeken. Hij had echter ook als verrassing Adeline, het huisgenootje van Annelotte en Lisa, meegenomen. Lisa en Lot waren natuurlijk helemaal verrast en superblij hiermee!

De volgende dag na stage ben ik gaan uiteten geweest met Lisa en Adeline. Daarna zijn we aangesloten bij de Foc, waar ook de rest van het huis was neergestrand voor een borrel. Er was inmiddels namelijk nog meer bezoek aangekomen. Ook Iris vrienden, Diederick en Joris, waren van de partij. Hoe het allemaal in ons huisje heeft gepast, is nog steeds de vraag.

Zaterdag hebben we eerst geborreld en toen was het tijd om onze jurkjes uit de kast te halen. We hadden namelijk een grote verrassing voor al het bezoek. We hadden geen groepsbusje gehuurd als taxi voor die avond, maar een LIMOUSINE! Iedereen was helemaal verbaasd en door het dolle heen. De limo heeft eerst een uurtje met ons rondgereden door Barcelona en wij hebben ondertussen lekker de flessen cava opgedronken. Ook hebben we nog even foto's gemaakt onderweg. Uiteindelijk werden we afgezet bij het W-hotel, waar we naar een feest zouden gaan. Dit feestje viel een beetje tegen en dus hebben we de taxi genomen naar de Opium waar we tot vroeg in de morgen hebben doorgefeest! Zondag was het lekker uitslapen en even het huis weer een beetje opruimen.

Daarna stond er weer een volle week stage op het programma. Op dinsdag nog gezellig de stad ingedoken met Nadieh, een collegaatje van me. Ook weer de dag afgesloten met overheerlijke crêpes! Woensdag werd ik verrast op stage door mijn buurman uit Nederland. Die is vrachtwagenchauffeur en moest een 'verlaat' pakketje afleveren bij het hotel voor mij van Sinterklaas! Ik was met stomheid geslagen! Ik en mijn huisgenootjes zijn goed verwend door Sinterklaas!
Ook kregen we die middag ons kerstpakket van het hotel. Aangezien dit pakket 100 kilo woog door onder andere de 8 flessen drank die erin zaten, moest ik maar met de taxi naar huis.
De volgende dag heb ik nog een poging gedaan om mijn nieuwe stageverslag te schrijven voor school en toen was het op vrijdag eindelijk tijd voor weekend! Dat betekent: borreltijd! Ik heb het weekend gezellig ingeluid met mijn huisgenootjes.

Zaterdag was ik vrij en heb ik nog even gezellig geshopt met Iris. Daarna nog even wat gegeten met elkaar en toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan om Jesper op te halen! Na een uur te wachten op zijn bagage, kwam die dan eindelijk de aankomsthal inlopen! Thuis hebben we ons snel omgekleed en zijn we naar café Rembrandt gegaan. In deze echte 'Hollandse' kroeg hadden we afgesproken met wat mensen van het hotel. Het was een afscheidsfeestje van wat collegaatjes. Onder het genot van bitterballen, broodjes kroket en wat alcoholische versnaperingen, hebben we hun laatste stapavond in Barcelona goed gevierd.

De volgende dag heb ik Jesper het hotel laten zien. Daar waren we de vorige keer niet aan toe gekomen! Daarna hebben we een strandwandeling gemaakt en lekker gegeten bij Foc! Toen hebben we een soort van elektronische steps gehuurd en lekker rondgescheurd over de boulevard. Ook hebben we nog wat foto's gemaakt met de ondergaande zon op de achtergrond! 's Avonds was het tijd voor een pré-kerstborrel met Iris, Lot, Lisa en Sebas, de vriend van Lisa die ook in Barcelona was.

Op maandag zijn Jesper en ik de stad ingegaan. Even lekker kerstinkopen gedaan en ook nog gezellig geluncht. Daarna met Lisa en Sebas op pad om inkopen te doen voor kerstavond. We zouden de volgende dag namelijk 12 man over de vloer krijgen om gezellig kerst te vieren!

Dinsdags lekker uitgeslapen en samen met Jesper naar het Parc del Labyrinth geweest. In het doolhof allebei een andere route genomen, maar elkaar gelukkig uiteindelijk wel weer gevonden! Nog even een koffie gehaald bij de Starbucks en toen was het tijd om de keuken in te gaan om het diner klaar te maken! Zoals ze altijd zeggen: 'vele handen maken licht werk' en dit klopt ook. Toen het bezoek arriveerde stonden alle hapjes en cava klaar en was het tijd voor kerst in Barcelona! Een hele gezellige avond gehad met lekker eten en veel lieve mensen om ons heen!

Eerste kerstdag moest ik eerst stage lopen. 's Avonds ben ik gezellig uiteten geweest met Lisa, Sebas en Jesper. Na de overheerlijke tapas hebben we nog thuis een borrel gedronken en 'Wie-ben-ik' gespeeld.
Ook tweede kerstdag moest ik tot 3 uur werken. Daarna zou Jesper me komen ophalen. Heel toevallig had Margot ook met Tim hetzelfde afgesproken. Dus toen we het hotel kwamen uitgelopen stonden Jesper en Tim al gezellig samen te kletsen. We zijn met zijn vieren pizza gaan eten als late lunch. 's Avonds hadden Jesper en ik het huis alleen. We hebben de restjes van kerstavond opgegeten en een heerlijk bankhangavondje gehouden.
De volgende dag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Nog even wat gedronken op het vliegveld en elkaar helemaal doodgeknuffeld! Het scheelt gelukkig al wel als je kan zeggen dat je elkaar over 5 weken weer ziet!

Er stonden weer een paar dagen stage op het programma en toen was het alweer tijd om het nieuwe jaar in te luiden. We waren natuurlijk ook weer wat mensen uit Nederland overgekomen die Oud&Nieuw in Barcelona niet wilde missen. We hebben eerst een grote pan pasta leeggegeten als bodem voor de rest van de avond. Daarna onze partyoutfit aangetrokken en de flessen cava aangebroken! Om 12 uur hebben we het nieuwe jaar goed ingeluid en al wat dansjes gemaakt in onze woonkamer. Daarna zijn we naar de Sutton gegaan en hebben we daar de rest van de avond verder gefeest.
Om 6 uur heb ik een taxi naar het hotel genomen, aangezien ik om 7 uur 's ochtends weer vrolijk stage moest lopen. De man van de security keek wel raar op toen ik in mijn jurkje en hoge hakken kwam aangelopen. Dankzij veel redbull heb ik de dag overleefd en ik heb nog veel complimenten gekregen van mijn collegaatjes die maar niet begrepen hoe het kon dat ik zonder slaap na een wilde nacht feesten als een stralend 'zonnetje' achter de receptie stond. Om half 4 was ik eindelijk klaar. Lekker een taxi naar huis genomen en mijn bedje ingedoken. Om 22.30 nog even wakker geworden en wat gegeten en toen weer verder geslapen.

En nu zit ik hier dan nog lekker in mijn bed mijn blog te schrijven. Weer een paar geweldige weken gehad. De laatste maand is aangebroken. Ik heb nog een paar laatste dingen opgeschreven op mijn to-do-list en er staat nog een gezellig bezoekje van mama en oma op de planning. Daarover lezen jullie meer in mijn volgende verslag!

Dikke kus,

Marjolein





  • 02 Januari 2014 - 16:17

    Laura:

    Wat een leuke dingen Marjo :) Klinkt helemaal goed. Nog even genieten en dan staat ik weer voor de deur in maasje. dikke kus

  • 05 Januari 2014 - 23:24

    Anne:

    Hee marjowijntje!
    Ik zeg laten we die breek de week borrel ook invoeren in Maastricht :)? Leuk verslag! Heel veel succes en plezier nog je laatste weekjes! :)
    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 8679

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: