Het heerlijk avondje is gekomen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Het heerlijk avondje is gekomen... - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Het heerlijk avondje is gekomen...

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

05 December 2013 | Spanje, Barcelona

Hoi allemaal,

Het is gewoon al weer 5 december, de avond van Sinterklaas en de verjaardag van mijn lieve huigenootje Lisa! Wat vliegt de tijd toch weer voorbij! Ik zit nu lekker op mijn bedje deze blog te schrijven! We hebben net voor Lisa gezongen en taart gegeten. Zelfs aan kaarsjes en slingers hadden we gedacht! Zoals het hoort!

Ik zit even te bedenken wat er ook als weer allemaal de afgelopen weken is gebeurd. Ik ben geëindigd met het bezoek van Dune, de vriend van Iris. Ook Sebas, de vriend van Lisa, kwam ons dat weekend gezelschap houden. In dat weekend ben ik een gezellig avondje wezen stappen met Fleur, Margot en Stephanie. De leuke foto's van de burgerkinghoedjes zijn het levende bewijs van een geslaagde avond. Zondag heb ik uitgeslapen en heeft Dune eieren voor mij en Iris gebakken. Daarna een paar uurtjes stage gelopen en 's avonds wat gedronken met Iris, Dune, Ralf en zijn ouders. Ralf loopt ook bij mij in het hotel stage en ging toevallig naar het zelfde tentje. We hebben gezellig met zijn allen wat gedronken.

Maandag had ik mijn laatste dagje vrij voor een lange werkweek van 10 dagen stage. Een goede mentale voorbereiding in bed met een filmpje kon dus geen kwaad. Ik heb de hele werkweek overleefd. Tussendoor vaak gezellig koffie gedronken op het terras met Iris of mijn collegaatjes om te vieren dat ik er weer een werkdagje had opzitten. Ook ben ik een keertje gaan hardlopen met Nadieh langs de boulevard. Het ging heel goed, totdat we klaar waren en ik drie dagen spierpijn had.

Inmiddels heb ik ook mijn haren laten knippen hier. Wat een ervaring! In mijn gebrekkige Spaans uitleggen wat ik wilde. Maar na een heerlijke hoofdmassage had ik wel het idee dat ik in goede handen was! En gelukkig was het eindresultaat geslaagd, ik durf nog over straat!
Met mijn nieuwe coupe ben ik 's avonds cocktails gaan drinken met Nadieh en Linde. Nadieh en ik hadden een gratis cocktail gekregen van gasten uit het hotel, omdat we een wow-story voor de hadden gedaan. Een wow-story houdt in dat je een hele bijzondere experience voor een hotelgast neerzet. Wij hadden voor een Nederlands stel leren kennen in het hotel en daar heel gezellig meegepraat! Uiteindelijk hebben we tijdens hun hele verblijf allemaal lieve dingen voor ze gedaan. Superleuk om daar dan een verrassing in de vorm van een cocktail voor terug te krijgen!

Die dag daarna, op donderdag, was het dan eindelijk zover! Mijn lieve zuske in Barcelona! Ik heb haar eerst van het vliegveld opgehaald. Toen hebben we de spullen gedropt bij mijn huisje en daarna heerlijk gegeten bij Cornelia en Co. Vrijdag hebben we uitgeslapen en daarna tapas als ontbijt (half 2 's smiddags ;)) gegeten. We hadden dit krachtvoer wel nodig voor de uren die daarna volgden. Het was namelijk tijd om te shoppen! Eerst de primark onveilig gemaakt en daarna nog Passeig de Gracia leeggekocht. Met onze nieuwe kleertjes aan, zijn we 's avonds sushi gaan eten met Iris. Toen we de buikjes vol hadden, hebben we de metro gepakt om naar de icebar van Barcelona te gaan. Dit is een bar die helemaal van ijs is en waar je dus ook alleen maar (ijs) koude cocktails kan drinken uit glazen gemaakt van ijs. We kregen een extra jas over onze eigen jas en ook werden we van handschoenen voorzien, maar alsnog stonden we te bibberen. Brrr. Wat was het koud! Nadat we wat leuke foto's hadden gemaakt en ons drankje hadden opgedronken, zijn we snel weer uit de bar gegaan.

Op zaterdag zijn Annemiek en ik begonnen met een rondje lopen door het Parc de la Ciutadella. Vervolgens hebben we een bezoekje aan mijn hotel gemaakt! We zijn terug gewandeld over de boulevard en hebben bij een leuk tentje geluncht. Daarna hebben we nog even geslenterd door de gezellige wijk 'El Born' en toen was het tijd voor boodschappen. Er stond namelijk die avond weer overheerlijke plaattaart met zalm op het menu. Ook Annemiek is nu fan! Met een goede bodem zijn we naar La Champagneria gegaan. Dit is een kleine bar waar je heel goedkoop cava kan drinken! Echt iets voor ons dus! Na genoeg glaasjes cava, zijn we verplaatst naar een cocktailbar. We hebben de avond uiteindelijk afgesloten in La Rosa Negra, waar we nog mojito's hebben gedronken met een paar van mijn collegaatjes.

De volgende dag hebben Miek en ik een lekker bankhangdagje gehouden. Lekker samen als vanouds series in bedje kijken. En toen was het al weer tijd om naar het vliegveld te gaan! We kwamen Lisa en haar bezoek in de bus naar het vliegveld tegen en hebben daar nog even gezellig meegegeten. Na een paar dikke knuffels, hebben Lisa en ik iedereen uiteindelijk uitgezwaaid!

Het was maandag wel weer even wennen om stage te lopen na zo'n heerlijk weekendje, maar ik had al weer het volgende weekend om naar uit te kijken: ons bezoekje aan Madrid! De week stage vloog voorbij. Donderdagavond heb ik nog gezellig pizza gegeten met Margot en de volgende dag was het al tijd om het vliegtuig te pakken. Iris en ik waren er helemaal klaar voor! In het vliegtuig zijn we maar alvast aan de cava gegaan om het weekend in te luiden! In Madrid werden we ontvangen door een gekke Laura en Anne die stonden te dansen van blijheid!

We hebben de metro gepakt naar het centrum van de stad waar ze een heel mooi appartement bewonen aan het Plaza Mayor. Spullen gedumpt en gelijk maar lekker uiteten gegaan in La Taberna, waar Laura en Anne vaste gasten zijn. Ze werden dan ook begroet met 2 kussen en er werd gelijk een fles wijn neergezet! Wat een service! Na het diner, hebben Lau en An ons meegenomen naar een salsabar, waar ze iedere week helemaal losgaan. Ook Iris en ik werden mee de dansvloer opgetrokken en met wat mojito's op ging het allemaal nog soepeler.

Zaterdag werden we verrast door een ontbijt op bed van Laura en Anne. Daarna zijn we lekker gaan shoppen en koffie gaan drinken bij de Starbucks. 's Avonds hebben we Laura's 21e verjaardag gevierd met een uitgebreid diner. Het menu bestond uit yomatensoep, spoom, uiteraard risotto en brownie toe. Tussen de gangen door was er tijd voor leuke verhalen en foto's van Laura en ook voor wat kadootjes! Na het eten hebben we de taxi naar de Capital gepakt. Een vette discotheek met 7 verdiepingen, waar we hebben gedanst totdat onze voeten het niet meer aankonden.

Op zondag hebben we heerlijk uitgeslapen en toen aan de koffie gegaan. Ook hebben we een bezoekje gebracht aan het hotel van Anne! Vervolgens hebben we tapas gegeten en toen hebben Iris en ik de metro gepakt naar het vliegveld. Dit was nog makkelijker gezegd dan gedaan. Bij de eerste lijn waren we vergeten uit te stappen en konden we weer terug. De volgende metro waren we te vroeg uitgestapt. Het wilde maar niet echt lukken en we waren dan ook heel blij dat we ons vliegtuig gehaald hadden! In het vliegtuig hebben we heerlijk geslapen. Zon topweekendje vreet wat energie en het was weer tijd voor een nieuwe week stage.

Die week stage heb ik tot nu toe overleefd! De hele week staat in het teken van de bruiloft die op dit moment in het hotel is! Aangezien de kranten er vol van staan, mag ik er ook over schrijven! Op dit moment viert de dochter van de rijke oliesjeik, meneer M., haar bruiloft in ons hotel. Zijn andere dochter heeft een paar jaar geleden al de ena duurste bruiloft ooit gegeven in Parijs met een prijskaartje van 69 biljoen dollar. Nu is het tijd voor de volgende dochter en je kan je dus wel voorstellen dat het hele hotel op zijn kop staat. Iedereen is aan het werk, bijna het hele hotel is afgehuurd en overal lopen fotografen en bodyguards rond! Heel gaaf om zon evenement te mogen meemaken!

Dat was het alweer voor vandaag! hoop dat het ook goed gaat met jullie in Nederland! Ik hoorde al wat verhalen over een storm en code rood. Kan Sinterklaas de storm wel aan? Ik heb vanochtend zelf voor Sinterklaasje gespeeld (met wat hulp uit Nederland) en mijn huisgenootjes verrast met een chocoladeletter in de schoen. Lisa was blij dat haar slof terecht was, want ze dacht eerst dat de schoonmaakster hem had meegenomen als knuffel voor haar kinderen! Haha!

Ik ga me nu snel klaarmaken voor vanavond. Wij gaan nog gezellig een cocktailtje drinken op Lisa. Ik hoop jullie weer snel te spreken via de app, facebook of Skype!

Besos,
Marjolein


  • 06 December 2013 - 18:00

    Anne:

    Leuk verhaal weer marjo! Vond het super leuk dat jullie bij ons waren :) Was echt een super weekend! Heel veel succes en plezier weer de komende dagen lief! xxxx
    Ps. Heeft die oliesjeik niet ook nog een zoon ??????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 8667

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: