Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marjolein Heijne - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: marjoleinheijne

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

24 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

Buenas noches!

Of eigenlijk moet ik 'Buenas tardes' zeggen, want al is het 8 uur 's avonds, wij blijven gewoon lekker iedereen met Goedemiddag begroeten!
Ik heb van mijn collegaatjes gehoord dat je in principe na elke maaltijd switcht, dus als je om 23.00 uur pas gaat avondeten, dan wordt het pas om middernacht middag voor jou!

Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd om een korte (misschien neem ik dit nog terug) update te geven van hoe het mij hier vergaat in Barcelona. Ik heb even mijn vorige blog gelezen om mijn geheugen op te frissen en zal beginnen met waar ik gebleven was.

Het was de dag voor mijn verjaardag, 8 oktober, dat ik een etentje had met een deel van mijn collegaatjes van de receptie. Ik was een klein beetje heel erg te laat, aangezien ik had begrepen dat ik moest zijn bij Passeig de Gracia 21, 6-3a. Toen ik daar echter aankwam, was er helemaal geen zesde verdieping en na wat telefoontjes met mijn huisgenootje en tomtom Iris, kwam ik erachter dat ik op Passeig de Garcia 21 moest zijn. 1 klein ieniemienielettertje anders en gelijk aan de andere kant van de stad uiteraard.

We hebben een supergezellige avond gehad met het team en ons helemaal volgepropt met al het lekkers. Zelfs mijn appelflappen, gemaakt van iets wat op filodeeg leek in de supermarkt, waren met een likje chocopasta best te eten. Toen het 12 uur was, gingen mijn collegaatjes allemaal zingen voor me! Heel leuk om je verjaardag eens anders te vieren!

Op mijn verjaardag moest ik helaas al om half 6 mijn nest uit om stage te gaan lopen. Voor alles een eerste keer zeggen we dan maar! De hele dag ben ik door iedereen gefeliciteerd en werd er voor me in alle mogelijke talen gezongen. Aangezien alle werknemers aan het begin van hun dienst worden upgedated door middel van de liine-up, wist iedereen dat ik jarig was! Ik had dus ook maar wat koekjes ingeslagen en heb iedereen getrakteerd na hun mooie zangprestaties!
Na stage ben ik lekker tapas gaan eten met Lisa, Annelotte, Iris en Margot. Uiteraard moesten er daarna nog wat cocktails worden gedronken om mijn nieuwe levensjaar goed in te luiden!

De dagen daarna had ik ook weer ochtenddienst en toen stond dan eindelijk het weekend voor de deur! Even lekker bijkomen en natuurlijk weer een feestje op het programma. Ik was uitgenodigd voor de afscheidsborrel van een van mijn collegaatje, wiens stage er helaas al weer op zat. Na de borrel, ben ik mijn bedje ingedoken, omdat ik de dag daarna vroeg werd verwacht op het vliegveld. Het was namelijk tijd voor mijn volgende bezoek! Papa, mama, Florien en Bart waren naar Barcelona afgereisd om te kijken wat ik allemaal hier uitspook!

Nadat ik ze had opgehaald van het vliegveld, zijn we naar mijn appartement gegaan. Hier hebben we lekker geluncht en de korte broekjes maar aangetrokken, aangezien het stralend weer was! Daarna hebben we de spullen bij hun tijdelijke appartement gedropt en zijn we naar het terras gegaan voor wat lekkere tapas én wijntjes! We hebben een beetje door de stad geslenterd en toen was het tijd voor een schoonheidsslaapje (voor sommigen). Vervolgens hebben de avond afgesloten in weer een heerlijk tapasrestaurant.

De volgende dag moest ik gewoon stage lopen. Papa, mama, Bart en Florien hebben me opgehaald uit stage en we zijn lekker naar het strand gegaan. Daarna hebben we met Bart zijn verjaardagskado gekocht. Hij heeft nu een heel mooi officieel shirt van Barcelona. Ook mocht hij 's avonds kiezen waar we gingen eten en we zijn geëindigd in een restaurant met een levensgrote (nep)stier) in het midden, maar waar ze gelukkig heerlijke paëlla hadden!

Dinsdag na stage heb ik de hele familie een rondleiding gegeven door het hotel. Daarna zijn mama, ik en Florien nog even de stad ingedoken. Aangezien je van winkelen heel erg dorst krijgt, zijn we daarna lekker Sangria gaan drinken met zijn allen. Na het eten, heb ik Bart en Florien meegenomen naar een hele gezellig cocktailbarretje. De cocktails smaakten zoals gewoonlijk geweldig, maar we hebben ons gedragen met zijn drietjes. Dit ook omdat we er zeker van moesten zijn dat we alle 16 trappetjes van het appartement nog opkwamen!
Eenmaal boven aangekomen, heb ik mijn slaapplekje tussen Bart en Florien opgezocht. Ik kwam namelijk voor een nachtje logeren in hun appartement!

De volgende ochtend hebben we de koffers gedumpt bij een zaak waar ze kluisjes verhuren en zijn we lekker naar het strand gegaan! En toen was het helaas tijd om afscheid te nemen! Het was wel moeilijk om gedag te zeggen, maar gelukkig hebben ze zakken vol met Nederlands troostvoer achtergelaten!

Veel tijd om te treuren had ik niet, want het volgende bezoek stond al op de stoep. Toen ik die donderdagavond op stage was, kwam Jesper ineens de lobby van het hotel binnengelopen! Wat een verrassing! Ik heb hem natuurlijk helemaal doodgeknuffeld! Zo fijn om hem na al die dagen eindelijk weer te zien en paar heerlijke vrije dagen samen in het vooruitzicht te hebben!

Vrijdagochtend hebben we uitgeslapen en daarna lekker ontbijt gehaald bij de supermarkt. We zijn de stad ingegaan om te shoppen en La Rambla te bezoeken. Vervolgens neergestreken bij Plaza Reial om tapas te gaan eten.
's Avonds zijn we naar de boulevard gegaan om een scooter te huren! We zijn er helemaal de berg Tibidabo opgereden en vanaf daar had je een geweldig uitzicht van Barcelone by night.

Ook de volgende dag zijn we met de scooter de stad rondgetrokken. Met mij als gids en Barcelona met al haar eenrichtingsverkeer, was dit een groot avontuur! We zijn zelfs op de snelweg beland! Haha!
Nadat we de scooters hadden ingeleverd, hebben we onwijs lekkere sushi gegeten bij een restaurant wat mijn huisgenootjes al eerder hadden ontdekt. Daarna zijn we de kroeg ingedoken, omdat Margot en ik een 'verlate' verjaardagsparty gaven voor onze vrienden en collega's. Het was een zeer geslaagd feestje en we hadden dan ook de hele zondag nodig om uit te brakken!

Maandag heb ik Jesper meegenomen naar een pincho-bar voor een echte Spaanse lunch. Helaas moest ik hem daarna al weer op de bus zetten. Het weekend is echt voorbij gevlogen en het was ook echt moeilijk om afscheid te nemen. Gelukkig hebben we een paar hele leuke dagen samen gehad en staat er in december weer een bezoekje op de agenda!

Na al het bezoek had ik dinsdagochtend de tijd om even bij te komen en alle series die ik volg terug te kijken. Ook werd ik weer verwacht bij het hotel. Het gaat op dit moment heel lekker op stage! We hebben het heel druk in het hotel. Oktober is echt een maand met heel veel groepen. Dit zorgt ervoor dat we iedere dag volgeboekt zijn, maar soms weinig check-ins en check-outs hebben.
Het kan dan ook heel rustig zijn in de receptie en de lobby, maar als het dan tijd is om voor een groep om te verzamelen voor het diner, sta je versteld over hoeveel mensen er maar blijven komen uit die toren. Soms komen er ineens wel 700 man naar beneden met de liften en dan is het natuurlijk een behoorlijk karwei om iedereen naar de bussen te lozen.

Door de drukte met de groepen, hadden mijn collega's bij andere afdelingen af en toe behoefte aan een extra paar handen. Zo heb ik deze week geholpen bij roomservice, guest services en ook in de exclusieve lounge van het hotel, de club. Leuk en leerzaam om eens mee te draaien en te zien wat zij allemaal doen!

Zo... dit is denk ik wel genoeg verhaalstof voor deze blog! Ik heb vandaag ook een belangrijke oriëntatie dag van het hotel gehad om te kijken hoe het tot nu gaat, maar daar vertel ik de volgende keer over!

Weltrusten en tot snel!

Besos,

Marjolein


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Marjolein

Actief sinds 29 Aug. 2013
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 8668

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 03 Februari 2014

Stage Barcelona

Landen bezocht: